Bijna is het zover!!

Nog eventjes en dan is het echt zover! Melina's going down under! Na heel veel dromen, sparen, uitzoeken (nouwja dat uitzoeken laat hier en daar nogal wat te wensen over, maar ik heb nog eventjes om de laatste dingen kort te sluiten) en boeken, gaat het 26 augustus dan toch echt gebeuren: mijn wereldreisje!

Ik zeg wel wereldreisje, maar klein wordt 'ie zeker niet; het is de bedoeling dat ik ongeveer 2 jaar zal gaan rondreizen. Om te beginnen eerste een overstap in Kuala Lumpur (2 dagen) voordat ik in Australie voet aan land zal zetten, Melbourne om precies te zijn. Eenmaal daar aangekomen. zal ik de eerste week in een hostel in Melbourne verblijven, zodat ik eerst even een beetje kan wennen (en vooral chillen) en van daaruit kan bekijken waar ik heen wil. Zoals je dus nu wel zult begrijpen, heb ik inderdaad helemaal niets geboekt verder, onder het mom ''gaan met die banaan'' zie ik vanzelf wel waar ik uitkom. Als ik het ergens niet leuk vind, dan ben ik zo weer vertrokken; heb ik het wel naar mn zin dan blijf ik wat langer plakken. Ik zal dus ongeveer 5 maanden alleen door Australie trekken, en werken...ja helaas, ik kan niet 2 jaar lang alleen maar vakantie vieren

Wink
 ...om vervolgens mijn super lieve vriendje (Kevin, die ik tegen die tijd natuurlijk vreselijk mis) in z'n armen te springen in Cairns. Van daaruit zullen we samen nog ongeveer een maand de oostkust van Australie onder de loep nemen, waarna we vervolgens de koala's en kangoeroes vaarwel zeggen en doorgaan naar Nieuw-Zeeland. Hoe lang we hier precies zullen verblijven is nog onzeker: geen idee hoe snel we alles gezien hebben (zo groot is het niet). Na de Kiwi's gaan we door naar Azie (sorry trouwens, trema's en apostroffen doe ik niet aan). Wat hier de planning gaat worden is nog niet echt bekend. We kijken gewoon wat het goedkoopst is van de ene naar de andere plek en naar welke dingen we echt heel graag willen. Aangezien de planning hier is dat we dus geen planning hebben, is ook niet helemaal duidelijk hoe lang we daar zullen rondhangen. Het enige aanknopingspunt dat we hebben, is dat er in eind augustus/begin september 2009 een vriendin van me (Anneke
Laughing
) onze kant opkomt, die we ergens omgeving Laos/Cambodja oppikken. Anneke en ik zullen nog een jaar het laatste stuk Azie doen en daarna Afrika ingaan (misschien wat vrijwilligerswerk doen?). Kevin laat ons niet meteen alleen (gelukkig
Wink
) en afhankelijk van hoe lang hij het kan volhouden met 2 meisjes, gaat hij mee. Hij heeft de wens om ook nog een stukje Noord-Amerika/Canada te doen, dus het laatste deel van mijn reis doe ik alleen met Anneke.

Op zich dus best een redelijke planning, al zeg ik het zelf, haha! Verder geldt eigenlijk: als het geld op is, is het op en dan kom ik weer terug. Op zich heb ik aardig veel gespaard en is het levensonderhoud natuurlijk een stuk goedkoper in bepaalde werelddelen vergeleken met Nederland, maar ergens zal de bodem van mijn spaarpotje toch wel in zicht komen. Toch was er van de week weer even een financiele meevaller: ik kwam erachter dat ik geen ziektekosten hoef te betalen (als ik me uitschrijf bij de gemeente) en genoeg heb aan mijn reisverzekering alleen. Wat me dus over een periode van 24 maanden ongeveer 2400 euro scheelt!. Nou, dat zijn toch best leuke berichten! Momenteel ben ik dus nog bezig met de laatste voorbereidingen, maar mentaal ben ik er wel redelijk klaar voor!

Vanaf nu ga ik regelmatig een stukje schrijven en op deze site zetten, zodat familie en vrienden op de hoogte blijven van wat ik allemaal aan het uitspoken ben. Tips, vragen, reacties van alle soorten (ehm, behalve zwaar negatieve dan

Wink
) zijn dus van harte welkom!

Groetjes Melina

P.S. voor verdere voorbereidingen, zie ook de site van Kevin: http://kevinonderweg.reismee.nl/

Reacties

Reacties

Josta

Hahaha je heb al net zo een mooie planning als
Kevin ;) Maar klinkt goed! Heel veel plezier!

Kevin

Daar gaan we op proosten: het eerste echte (inleidende) verhaal op je website!
Ik kan niet wachten tot het in-je-armen-val momentje daar is!

Dikke kus!

Leonie Schmidt

Oh meis wat VET!!! En geweldig dat Kevin ook meegaat!!

Melina

Ik neem de champagne mee :D

Lucy van Hattem

Hoi Melina,

Ziet er geweldig uit! Ik wens je nu alvast een fantastische reis toe!

Myra

Hey wat goed een website... kan ik jullie een beetje volgen daar haha....Gaan we elkaar nog zien voordat je vertrekt? kimara loopt weer goed inmiddels dus als wilt kunnen we nog een keer een afscheidsbosritje doen samen...
kuzzz Myra

john walrave

he meid, je weet ik heb aardig wat contacten over de wereld, dus ik probeer je zoveel mogelyk in contact te brengen met die vrienden van my, altyd makkelyk als je "de locals" kent ....veel plezier....

Laurens

Fok.. dat wordt een superreis!!! Ik ga je volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!