Daar gaan we dan!

Ja luitjes, zo staat het laatste verhaal vol in het teken van voorbereidingen, nu zit ik gewoon al in Kuala Lumpur! Na een slapeloze nacht was het dan toch echt zo ver...afscheid nemen. Nooit gedacht dat ik daar zo verschrikkelijk veel moeite mee zou hebben, maar het viel me erg zwaar. Met betraande oogjes ben ik de douane doorgelopen en naar de gate gegaan. Overigens ging dit laatste niet zonder slag of stoot, want Malaysia Air wilde me bijna niet meenemen. Ik hoor een aantal van jullie al denken: ' moet je er maar niet zo crimineel uitzien', maar dat was niet het geval. Mevrouw aan de balie vertelde mij namelijk dat ik met een enkel ticket Australie niet binnen zou komen, waarop ik reageerde dat ik de Australische ambassade heb gebeld, omdat ik dit inderdaad zeker wilde weten en daar vertelde een medewerkster (notabene zelf Australische) dat ik gewoon het land betreden kon met een enkel ticket, als ik maar kon aantonen dat ik genoeg geld op mijn rekening heb staan. Jullie weten allemaal dat ik de laatste twee jaar op andersmans zakken heb geteerd (haha), dus geld genoeg. Nou zo gezegd, zo gedaan, maar madammeke gooide even flink roet in het eten door te melden dat Malaysia Air een beleid voerde dat dat dus niet mocht. Slik! Eerlijk gezegd kwam er een klein sprankje hoop in me opborrelen (Yes! Ik hoef toch niet te gaan :D), maar toch maar even naar een oplossing gezocht bij een informatiebalie, wat eerder een geldrollersbalie is. Ik kon daar terplekke een ticket van Sydney naar New-Zeeland boeken en dan kon ik wel gewoon mee...moest ik wel even 400 euro voor neertellen. Daarbij misschien leuk ter informatie dat Kevin en ik inmiddels dus wel een ticket geboekt hebben voor betreffende rit en dat we 440 Australische dollar kwijt zijn in totaal (omgerekend iets van 260 euro ofzo). Dat hebben we dus maar even niet gedaan! Met een beetje vissen, bleek dat ik wel gewoon naar Kuala Lumpur kon, omdat ik daar immers een ticket had dat laat zien dat ik weer wegga en dan kon ik daar een ticket boeken. Stress om niets dus eigenlijk. Toen ik daarna bij een andere incheckbalie kwam, werd het verhaal nog mooier, want die grondstewardess zei er helemaal niets van! Later sprak ik in de wachtruimte een meisje die me een uitdraai van de Australische Immigratiedienst liet zien waar inderdaad opstaat dat je dus gewoon met een enkeltje het land binnen mag. Toch hebben we maar even het zekere voor het onzekere genomen en een ticket gekocht, die moeten we immers toch kopen.

Goed, tot zover begin Schiphol en ik begrijp goed dat jullie nu al op het puntje van je stoel zitten en dat is maar goed ook...want het wordt zo'n lang verhaal dat jullie anders behoorlijk pijn in jullie zitvlak krijgen, haha! We continue...

...In de wachtruimte van Schiphol wordt er ineens op mijn schouder geklopt door Paul met de mededeling dat hij een goeie plek voor me geregeld heeft in het vliegtuig! Eerst zou ik 3 stoelen naast elkaar krijgen, wat natuurlijk al echt super relaxed is aangezien je wel 12 uur moet vliegen, maar eenmaal in het vliegtuig aangekomen kreeg ik nog een upgrade: naar de business class!!! Ik zeg...vanaf nu alleen maar business class voor mij, haha! Heerlijk in de watten gelegd: zo veel gegeten dat ik in Kuala Lumpur niets meer hoef te kopen (ook mede dankzij de flight purser die mij om de haverklap 'stiekem' zakjes met nootjes, bananen, appels en koekjes toestopte). Het beste en meest relaxte van de business class is natuurlijk dat je helemaal languit kunt liggen. Dus helemaal uitgerust en twee kilo zwaarder kwam ik van het vliegtuig af. Paul, bij deze echt super bedankt! Dit alleen al was een ervaring die ik nooit zal vergeten

Laughing
!

Dan het vliegveld in Kuala Lumpur, echt super poeppie groot, maar wel weer handig dat je met een soort van monorail snel naar je bagageband gebracht wordt. Even was het spannend, want mijn rugzak kwam natuurlijk als laatste, maar naar even een snelle check of ik alles nog had en beter nog, of ik niet ineens meer dingen in mijn tas had...zakjes met gek waspoeder ofzo, heb ik een ticket voor de taxi gekocht. Dit is echt een ideaal systeem, want zo kan je dus nooit afgezet worden door de taxichaffeurs. Omgerekend was het ritje van ruim 45 minuten ongeveer 15 euro, echt geen geld dus, zekerniet als je bedenkt wat je in NL betaald voor zoiets. Ik kwam om 07.30 uur al aan in mijn hotel, met als gevolg dat ik niet kon inchecken nog. Met een beetje diplomatiek gezwets heb ik het toch voor elkaar weten te krijgen dat ik er wel al inmocht, met als gevolg dat ik nu niet meer afkom van de baliemedewerker...heb inmiddels al de stekker van de telefoon eruit getrokken! Maargoed, dat is dan maar zo, ik kon wel gewoon even lekker douchen en omkleden en al met al stond ik om 9.00 uur vanochtend al bij de monorail om de stad te verkennen. De grootste dingen heb ik inmiddels gezien: Kuala Lumpur Tower, Petronas Towers (helaas niet ingeweest...helemaal uitverkocht, misschien morgen nog, maar hoorde van Nederlanders die er net uitkwamen dat het ook niet echt heel erg de moeite waard is, zeker niet als je een beetje hoogtevrees hebt), KLCC winkelcentra, parkjes, leuke straatjes...kortom...de oorzaak van een zestal blaren. Wel allemaal leuk om te zien hoor, maar Kuala Lumpur is toch niet echt mijn stad; beetje rare mensen af en toe, groot contrast tussen rijk en arm, gehaast (en dat terwijl de gevoelstemperatuur toch zo rond de 35 graden ligt...mede dankzij de vele en heftige regenbuien). Wel leuk voor twee dagen, maar ben daarna wel blij dat ik weer doorga. Ik denk dat de rest van Maleisie leuker is.

Nou, nu zit ik dus dit verhaaltje te typen in een internetcafe, met op de achtergrond de melodieuze klanken van voorbijrazend verkeer, karaokende meisjes, tabaksrokende-tandenloze kwebbelaars en watervallen. Mensen op motors (God weet waarom ze in dit weer op de motor stappen, maar ok) hebben inmiddels zwembandjes op en de auto's staan ver tot boven de velgen onder water en uit de toeters komen alleen nog maar belletjes. Nat dus! Wel dus even de ultieme gelegenheid om even het eerste wereldreisverhaal te typen.

Voor nu denk ik dat jullie wel weer even genoeg hebben van mijn gebabbel, ik gazo weer zwemmend naar mijn hotel terug en duik daar niet al te laat mijn bed in. Ik weet het, erg saai, maar zo'n reis en ook wel emotioneel afscheid gaat je niet echt in je koude kleren zitten. En daarbij ben ik ook gewoon best wel lui :p.

Goed, tot het volgende reisverhaal maar weer!

Groetjes Melina

P.S. Bedankt trouwens iedereen voor jullie leuke reacties en lieve mailtjes en smsjes :), zo moet ik het wel vol kunnen houde in mijn eentje eventjes. Toch mis ik jullie wel heel erg hoor!

P.S.2. Misschien leuk om te weten, dat ik zelf ook een heuse bezienswaardigheid ben; mensen hebben een foto gemaakt van het feit dat ik maar 228 keer in de Petronas Towers pas en de inwoners hier ongeveer 400 keer haha!

Reacties

Reacties

Laurens

Business class ruled ja! Maar mooi begin zo. Ik heb goede tip voor je: tegenover de Petronas Towers zit de Sky bar (adres moet je even opzoeken), maar is op loopafstand aan andere kant park. en daar kun je gratis naar hoogste verdieping (restaurant) en heb je superuitizcht!! Heel hoog en juist veel mooier omdat je de torens zelf ziet .. even een cola'tje bestellen en klaar ben je! Zit zelfs zwembad ook. :)

Kevin

Wauw! Je zit er echt!
Het moment waar je (en we) zolang naar toe hebben geleefd is er eindelijk!
En ondanks dat Kuala Lumpur niet echt de stad naar je hart is ben ik hartstikke blij voor je dat je reis is begonnen.

Ik mis je super erg..maar gelukkig spreek ik je nu al op MSN. Dat verzacht het leed een beetje!
Love you, schatje!
Dikke kus!

Steven

Hoi Melina,

Wow, echt leuk en spannend lijkt me.
Geniet ervan, verrijk jezelf wees voorzichtig.

Weet wel dat ik je mis..op de sportschool...hahhahaha.

gr,

Steven

lucy van Hattem

Je bent nog maar 1 dag weg en ik geniet nu al van je reisverslag; leuk beschreven!
Ik ken trouwens nog iemand die het afscheid zwaar viel; vader PW; er is dinsdag dan ook niet veel werk meer uit z'n handen gekomen.
Melina, fijne voortzetting van je reis. Tot de volgende keer! Groetjes
Lucy

solange

melina ik reis met je mee, geweldig tot nu toe!
heel veel groeten,
solange

Talitha

Hey wijffie wat gaaf!!
Lekker hoor Business class goed begin voor een reis van 2 jaar.
Geniet er lekker van alles.

XX Talitha
(sommige mensen moeten gewoon werken;-)

margo

hoi meissie,
ik leef helemaal met je mee, en heb genoten van je reis verslag!
Kan niet w8ten op vervolg....ben ERG benieuwd!

Als je het ff niet ziet zitten denk je maar aan mij en dan komt het weer goeg(:

Hou je haaks en pas goed op jezelf!

KNUF XXXX

Margo

Harry

Wat een lekker uitgebreid verslag van de start. Dat ga je niet volhouden maar dit is voor de thuisblijvers al mooi meegenomen. Je schrijft het zeer beeldend. Tijdens het lezen ben je er gewoon bij. Leuk! Je verhaal bevestigt wat ik al dacht: jij redt je wel! Geniet van alle indrukken, klimaten, geuren en kleuren en ik zie uit naar je volgende verhaal.

Liefs!

Ann

Melinaaaaaaaaaaa!!!!

Wat een geweldige eerste dag. Tijdens het lezen van je verhaal dacht ik alleen maar oh zat ik daar ook maar alvast :-)
En toch die gratis business class eruit gehaald he! Relaxeddddddd!
Kan nu al niet wachten op je volgende verhaal.

Kusjes van Anneke

Xander

Snik snik...ik mis je nu al!!! veel plezier

Leonie

Chick, je bent er dan eindelijk echt!!! Wat een leuk verhaal om te lezen!! Lekker zo business class :P re-laxed :D Wanneer ik maandag weer in de collegebanken zit zal ik aan je denken....
Enjoyyy!!

Dikke kus Leonie

Brenda

Heee meis!

Wat een super verhaal zeg! Gelukkig betaal ik hier niet voor internet, want dat was me toch wel ff een tijdrovende bezigheid om dat te lezen :P
Wij zitten nu in Ljubljana, mooie stad, lekker weer en behoorlijk aan de prijs. Kroatië was ook super, veel gezien en gedaan. Onze vakantie zit er alweer bijna op, we gaan overmorgen weer terug naar huis. En dat terwijl jouw superavontuur nu pas begint!

Tot mailse :)

Kus!

Paul

He Melina,

Blij te horen dat je goed verwend bent in de Bizz... Nu weet je hoe verpest ik ben ;-) Zou niet meer weten hoe het is economy te reizen haha, en het mooiste is idd dat je min of meer uitgerust aankomt. Mooi eerste reisverslag. Lekker he dat regenseizoen, je moet ook eigenlijk pas over 3 maanden naar maleisie gaan, dan is het veel beter uit te houden. Ben benieuwd naar de volgende update........

Groetjes Paul

Paul

Trouwens, dat van die 2 kilo zwaarder komt me ook bekend voor, moet altijd weer extra gaan sporten als ik weggeweest ben om te compenseren haha.

Groetjes.

myra

heeey, ik heb je helemaal niet meer gedag gezegd... ik was zooo ziek geweest, vreselijke zomergriep en daarna weer aansterken... sorry
heel veel plezier!! en hou je taai!
kuzzz myra

mama

Hai Pina

Ben blij voor je dat je een goede reis hebt gehad tuurlijk jij krijgt het weer voor elkaar business class te reizen
weet je ik ben bijna de hele dag met je bezig geweest alles van je is nu opgeruimd netjes in boxen
,volgende keer moet je ook je kamer goed opruimen dan bedoel ik ook in de hoekjes wat een stof zeg ,gelukkig hoef je dat nu 2 jaar niet meer te doen
Schat het is wel raar hoor dat je er niet meer bent zo onwerkelijk,zal nog moeten wennen
Papa had het er erg zwaar mee gisteren ook ik vind het vreemd dat ik je niet meer zo maar even kan zien of spreken ,maar op deze manier kan het ook
Lieverd nog veel plezier daar en voor overmorgen een goede vlucht
ik verheug me nu al weer op je volgende verhaal
Dikke kus en knuffel van mama

Melina

Even een korte reactie van mij, zoals Harry al zei ga ik dat inderdaad niet volhouden om elke keer zo uitgebreid te zijn...en dat begint nu haha! Nee hoor, heb honger en ga even een hapje eten, maar heb even snel al jullie reactie gelezen en ben echt overweldigd!!! Echt super leuk die reacties! Dat maakt dat ik me soms een stuk minder alleen voel :D! Thanks iedereen...
En hup nu snel weer aan het werk jullie....muahahah! (sorry...kon het niet laten :p)

Dikke zoen Melina

Josta

Oei, het is echt begonnen!!! Spannend!!!
Heel veel plezier, ben benieuwd naar je verhalen :D

Groetjes Josta

john

he Miss BIZ,

lekker begin , en nu Australie voor de deur, geniet
en ik zal al je post door sturen van je huis in
miami ( ahum!!)knuffels van de j-tjes

Marijke O van IC

Heeeee Melina,
Bofkont...Lekker genieten van al dat mooie!
Blijf je verhalen lezen hoor, reizen ben ik ook gek op!
Liefs en tot horens!

Stephan

Hey! Heeeeeel veeeeel plezier, heldere momenten, spannende tijden en sterkte toegewenst voor de komende 2 jaren :-D

Kus

Brenda

Euhm, kan ik me ook ergens afmelden van het op de hoogte gehouden worden van reacties...? Had niet helemaal door waar ik me voor aan had gemeld en nu lijk ik steeds erg belangrijk maar zijn het mailtjes dat er nieuwe berichtjes zijn... :)

Melina

Brenda: geen idee eigenlijk...ik ga kijken of ik iets voor je kan doen, maar waarschijnlijk krijg je in die mailtjes een link dat je je ergens voor kan afmelden ofzo? Geen idee. Ik ga mn best voor je doen :D

kussss

Kevin

Je moet dat vinkje onder het reactieveld niet aanzetten Brenda ;).

Brenda

Ja maar als je dat eenmaal een x gedaan hebt kom je dr niet meer vanaf... :( Ik krijg als ik dit berichtje verstuur (zonder vinkje) namelijk straks ook een heel spannend mailtje....

Kevin

Klopt, maar gelukkig alleen bij dit verhaal. Dus ik zal niet meer reageren om jouw mailbox te sparen ;)

Mariza

Hoi Melina, goed om te lezen dat je reis goed verlopen is. Bofkont met je luxe zitplaats! Het is nu wel wennen om straks in een Hostel te moeten. Maar je moet maar denken ook die ervaring nemen ze je niet meer af.
Ik heb genoten van je eerste verhaal, van mij mag je nog veel ervaringen opschrijven. Ik mis je gebabbel en gezelligheid bij mij thuis, maar ik vind het echt super van je dat je gegaan bent! Maak er wat van, ook al is het in het begin misschien wat moeilijk. Over een week ben je wat meer gewend aan het alleen zijn en ga je pas goed genieten. Pas goed op jezelf probeer alles een beetje in je op te nemen. Je bent nu alweer een week dichterbij Kevin en een week ervaringen erbij!
Dit nemen ze je niet mee af! Liefs en een dikke kus van Mariza

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!