Adelaide: zon, zee, kangoeroes en vervlogen dromen

Heeeey iedereen!

Sorry dat het even op zich heeft laten wachten voordat ik weer eens een nieuw verhaal op mn reislog geplaatst heb, maar zoals jullie zullen begrijpen, heb ik het erg druk gehad. Vooral met zonnen en nietsdoen, maar dat is toch een hele opgave twee weken lang. Na Melbourne ben in terecht gekomen in een heel gezellig, maar wel lekker rustig hostel aan het strand. Gelukkig vertelde een meisje hierover die ik ontmoet heb ik Melbourne, anders had ik nu waarschijnlijk weer in een partyhostel terecht gekomen. Ik deel mijn kamer met een Canadees meisje en soms komt er een nieuw meisje, maar meestal vertrekt die weer na een dag. Op zich wel heel relaxed dus, bovendien is dat Canadeese meisje er ook niet veel, wat dus betekent dat ik de kamer voor mezelf heb. Dat kon ik echt wel weer gebruiken wat privacy.

Inmiddels heb ik ook wel wat van de stad gezien, niet dat er erg veel te zien is: er was een stadswandeling van 3 uur en geloof het of niet, maar in die 3 uur heb ik alle twee de musea bekeken (ja zo groot was het dus), de oudste kerk van Zuid-Australie gezien (1863...pff lachertje) en het oudste woonblok van de stad. De oplettende lezer zal inmiddels begrepen hebben dat ik niemand een dergelijke wandeling nog aan zal raden, maargoed het was weer eens wat anders. Qua cultuur heeft Australie erg weinig te bieden. Het is Engeland, maar dan met een zonnetje erbij en dat is niet zo gek aangezien het natuurlijk een Engelse kolonie is. Qua natuur is er wel erg veel te zien hier (niet in Adelaide op zich). Ik ben vorige week naar het Cleland Wildlife Park geweest waar je kangoeroes kan voeren (eerste keer heel leuk, maar eigenlijk is het alsof je een groot konijn aan het voeren bent) en emu's (die beesten zijn getikt! op deze wereld gezet om je de stuipen op het lijf te jagen en te achtervolgen net zo lang tot je gillend je zakje met eten voor ze op de grond gegooid hebt, haha!). Ook heb ik met een koala geknuffeld! Schattige beestjes (wel scherpe klauwen!). Verder liepen er overal grote ratten waarvan ik nog steeds geen idee heb wat ze zijn en heb ik nog wombats, Tasmanian Devils, slangen, vleermuizen en nog wat meer kangoeroes gezien. Wederom moeten jullie de foto's tegoed houden: backpackers zijn verantwoordelijk voor het verspreiden van computervirussen met hun usbstickies en daarom zijn alle poorten geblokkeerd. En als je al een poort gevonden hebt die het wel doet, dan duurt het zo achterlijk lang dat ik besloten heb het even te laten zitten.

Niet getreurd...dat duurt nog maar even, want ik zet ze er thuis op. 'Thuis?!' hoor ik jullie denken, 'dat duurt nog 2 jaar!!'. Voor sommigen zal het niet als een verrassing komen, voor andere misschien wel, maar ik heb besloten weer naar huis te komen. Inmiddels gaat het weer wat beter omdat ik een ticket naar huis geboekt heb, maar ik ben echt ziek geweest van heimwee: niet kunnen eten, slapen, drinken en constante huilbuien. Met andere woorden, ik ben hier niet gelukkig in en na wat wikken en wegen en even mijn dromen op een rijtje gezet te hebben, kwam ik er achter dat ik de verkeerde droom aan het navolgen was. Toen ik al deze plannen maakte in Nederland, was er niet echt iets wat me daar hield en was ik misschien ook niet helemaal gelukkig. Het gras is altijd groener aan de andere kant en zeker aan de andere kant van de wereld was mijn idee altijd en ik vond het nodig om mezelf te ontdekken. Hier ben ik er achter gekomen dat ik juist wel heel gelukkig was in Nederland en heb ik mezelf meer dan leren kennen. Het gras is hier helemaal niet groener en de romantische voorstelling die ik had van het reizen is behoorlijk teniet gedaan. Bovendien is het alleen zijn helemaal niets voor mij. Zoals ik al eerder verteld heb, had ik gehoopt dat ik veel mensen tegen zou komen met dezelfde interesses, maar die zijn vrij zeldzaam hier. Dan voel je je pas echt alleen en ik moet zeggen dat het geen gevoel is wat ik nog langer met me mee wil dragen. Ik weet nu heel goed waar mijn huis is en kan niet wachten tot ik weer terug ben. Ik mis Kevin vreselijk en kan gewoon niet genieten van alle leuke dingen omdat ik die niet met iemand kan delen waar ik van hou. In plaats van dat ik dingen gevonden heb, ben ik eigenlijk alleen maar iets verloren en vergeten en dit in de eerste plaats toegeven aan mezelf was deze 'reis' meer dan waard.

Goed, na dit psychologisch inzicht even verder met de praktische overwegingen. Ik heb een retourticket terug gekocht, waarbij ik op dezelfde vlucht als Kevin weer terugkom naar Australie. Het enige wat ik echt mis door hier eerder weg te gaan is werken en ik denk dat ik met overtuiging kan zeggen dat werken overal ter wereld hetzelfde is. Het reizen is dus nog lang niet over voor mij en ik weet zeker dat als ik weer terugkom, ik er veel meer van zal gaan genieten. Qua financieen veranderd er ook niet veel, want in Nederland ga ik gewoon weer op zoek naar een baantje voor even zodat ik nog even wat geld kan sparen. Anders zou ik dat geld waarschijnlijk hier wel uitgegeven hebben. Omdat ik maar voor ongeveer 4 maanden weer in Nederland ben, maakt het voor de reisverzekering niet zo veel uit, die blijft gewoon doorlopen en ik schrijf me weer even tijdelijk in voor een zorgverzekering. Het is allemaal misschien een beetje onhandig, maar liever onhandig dan ongelukkig!

Natuurlijk ga ik hier niet zitten sippen de hele dag, ik probeer mijn best te doen om er wat van te maken. Morgen ga ik de outback in! Ruim 7 dagen zal ik daar gaan doorbrengen (onder begeleiding van een tour natuurlijk...ik verdwaal al in Almere!) en we zullen o.a. Ayers Rock en Flinders Range aandoen. Ook zal ik overnachten ondergronds bij de opaalmijnen Coober Pedy. Al met al een avontuur op zich. Als ik weer terugkom van de outback zal ik de rest van de tijd weer hier aan het strand slijten en er een vakantie van maken voor mezelf; een beetje een kleurtje opdoen en vooral lekker uitrusten. Het ticket was niet gratis, dus verder zal ik geen tour meer doen, bovendien zijn de mooiste dingen van Australie, op de outback na, te zien aan de Goldcoast en dat is waar ik met Kevin heen ga.

Als ik terug ben uit de outback zal ik weer proberen een verhaal online te zetten, verder is er helaas niet veel nieuws te melden aangezien ik niet erg veel meemaak haha! Het spijt me dat ik sommige mensen teleur moet stellen...maar voor de mensen die er wel een weddenschap op afgesloten hadden: gefeliciteerd, ik deel graag mee in de winst ;). Ik zie jullie allemaal snel weer en kan niet wachten tot ik over 4 maanden weer allemaal afscheidscadeautjes en afscheidsetentjes krijg, haha!

Knuffel en zoen Melina

Reacties

Reacties

Marijke O

Nou meis, geniet nog even van je vrijheid zullen we maar zeggen!
En wie weet lukt het volgende keer beter!
Liefs

Talitha

Jee Melin, moeten we weer bij Red eten als afscheid.
Wat vervelend ;-)

Joh je moet altijd doen wat jij denkt dat goed is. Uiteindelijk gaat het nooit om de bestemming maar om de reis en jij bent er heel snel achtergekomen wat je nu wilt. Dus Bravo!!

Dikke kus en nog heel veel plezier,

Liefs Talitha

Harry

Wat een verstandig en dapper besluit! Ben (ook voor Kevin :-)) ontzettend blij dat je terugkomt! Samen gezellig de Hollandse "winter" door en dan heerlijk samen terug naar de zomer in Australie en verder gaan genieten van een prachtige reis waarbij je alles kunt delen! Voor straks: welcome back!

XX

solange

het is goed om op tijd te erkennen dat je de verkeerde droom aan het najagen was! Het lijkt mij allemaal heel mooi en spannend wat je daar ziet en meemaakt. Maar alleen is het minder mooi en spannend dan met een ander!
We zien je gauw terug, geniet van de laatste tripjes!
Solange
PS Ik ben gek op kangoeroes!

Kevin

:$ :$

*springt wederom een gat in de lucht* :D

Mis jou ook :) Dikke kus!

mama

hai lieverd

Zoals gewoonlijk weer een lekker leuk verhaal om te lezen
Vind het natuurlijk geweldig dat je weer thuis "komt"
Ik hoop dat je met Kevin de dromen vind die je eerst had en dat jullie samen heel gelukkig zijn
Zie je gauw weer

Dikke kus en knuffel Mama

Rianne

Hey!

Jammer voor je dat je het niet volhoudt.
Maar top van je dat je toch naar huis komt!
Volg je hart zal ik maar zeggen ;)
Zie je snel!

veel liefs

Josta

Ja als je in almere bent geweest is de rest natuurlijk helemaal niet zo boeiend meer ;)
Maaruh tot snel!

Paul

Hey Melina,

Elke reis die je maakt in je leven maak je niet voor niets, zo ook deze. Het is heel goed, want zo heb je een stukje van jezelf leren kennen waarvoor je zo graag weg wou. Nu kom je gewoon lekker terug, ben je weer bij al je vrienden, en ga je later alsnog de wereld verkennen maar dan niet alleen. Ik vind dat je het heel goed oplost zo. Respect!

Groetjes en we zien je allemaal snel weer!!

Willy

Hi melina,

Ben blij dat we binnenkort weer kunnen chillen hahaha.
geniet nog van je tijd daar, en ik spreek je snel weer

p.s. ben blij dat je het nu verteld hebt hahaha kon bijna mn mond niet meer houden zo blij ben ik:D

Leonie

Yeah, nu hoef ik je geen twee en een half jaar te missen :D Tot gauw, oeufje!

Steven

Hoi lieverd,

Het heeft inderdaad lang geduurd ja ;-))
Ben blij dat het allemaal nog z'o enerverend en spannend en leuk is.
Geniet ze..

Liefs,

Steven

Eric

Kijk dan heb je ballen. Gewoon uiten wat je denkt en doen wat je voelt.
Ik was al trots op je maar nu is dat bewondering geworden. Kom maar gauw weer terug Milanooooo. :)
Blijf nog wel even heel voorzichtig.

Dikke knufff

Corné

Melina !!
Jammer dat het niet geworden is wat je wou.
wel dapper dat je het toegeeft.

x Corné

Tos

Hey Melina, Ik snap helemaal wat je bedoelt.. Na een jaar alleen in Londen ben ik er ook zwaar van overtuigd dat wat je ook doethet het aller aller leukste is met degene waar je van houdt! welk prachtig werelddeel je ook bezoekt, je eigen werelddeeltje met daarop je eigen mannelijke droom:) wint het toch :) nog veel plezier en hoop je snel weer te zien!
Dikke kus van Tos

Almar

Je weet niet wat je mist, tot je het niet meer hebt! Probeer te genieten van je laatste dagen daar en kom dan lekker terug naar het inmiddels koude Nederland...

Kevin zit hier ook helemaal weg te kwijnen -;)

X

P.S. trui aantrekken als je aankomt

Ivanka

Heey meisje!

Wat jammer dat het niet is, zoals je had verwacht. Maar gelukkig zijn is het allerbelangrijkste. Nu je weet dat je naar huis gaat, kun je waarschijnlijk weer wat meer genieten (of niet wachten om naar huis te gaan:-)

Wat betreft die GROTE RATTEN, zijn dat niet posssums? Die waren een plaag in Nieuw Zeeland en ik weet dat ze overgekomen zijn vanuit Australie....

X Ivanka

Leonie Schmidt

Meis!! Wat dapper en verstandig van je om dit besluit te nemen!! Het is ook niets om zo ongelukkig te zijn daar.. en het met niemand te kunnen delen. Ondanks alle stoerheid nou niet overmoedig worden en wel uit de buurt blijven van die GROTE ratten *ieeeeew!!!* Ik vin je een moordwijf ^_^
Dikke dikke knuffel Leonie

Désirée

Heeej Mlien!

Jeumig, lees net je verhaal, surprising!

Maar het voelt zeker goed lijkt me om het zo te doen, en super dat je gewoon daarna alsnog kunt genieten ervan mét je lief erbij :)

zet 'm nog even op en vooral: geniet ervan!!

xxxxies

Oma

Lieve Meid,
De tranen stonden in mijn ogen toen ik bij jou thuis,mijn comp. is stuk, je verhaal las. Je bent een fantastisch mens die de juiste beslissing heeft genomen.

Kan niet verder schrijven mijn taxi staat voor de deur
Heel veel liefs en rust maar lekker uit.
Dikke pakkerd,Oma.

Melina

Thanks iedereen voor de leuke positieve reacties! Heel even snel een berichtje over wanneer ik terug kom: vandaag stap ik in het vliegtuig en na een reis van 29 uur zet ik weer voet op Nederlandse bodem! Niet meteen me allemaal stalken dus, haha, want ik ga eerst even een paar dagen bij slapen denk ik ;). Dus vrijdag 3 oktober ben ik weer een Nederlands staatsburger!

Tot snel iedereen!

Kus Melina

Kevin

Nog maar 26 uurrrrr! :D
Kan niet wachten!

Love you! -xxxxxx-

Jos

dag nichie
Leuk dat je weer terug bent.
Je heb gelijk dat je niet tegen je gevoel in ergens mee door moet gaan.
Twee mensen die elkaar missen en niet van elkaar kunnen genieten is niet goed.
En je droom is niet voorbij maar even op pause gezet
Want straks kunnen jullie samen vervolgen waar jij nu mee gestopt bent

Veel liefs Jos

ojf

omg!!!!!!!!!!

Laurens

Okay, kom er een beetje heel erg laat achter. Vroeg me af waarom ik geen reisverhalen in de mailbox kreeg.. maar dit verklaart. Goede beslissing! Reizen moet leuk zijn. Volgens mij zou ik t ook niet in mijn eentje willen hoor.. met zijn 2-en is leuk in ieder geval!..dus nog even wachten en dan deel2?

Heb je nog niet in de sportschool gezien he? :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!