Laatste uurtjes Melbourne

Nog even wat internetminuutjes over in het hostel en nog even wat uurtjes te doden, dus ik dacht: laat ik eens wat schrijven over mijn belevenissen hier en over de komende planning. Na zes dagen Melbourne is het namelijk tijd om weer verder te gaan en het partyhostel met korting op condooms (zo lijkt het) achter me te laten. Inmiddels was ik wel een beetje gewend aan het lawaai van de pub beneden en aan mijn kamergenoten, maar toch ben ik wel blij om verder te gaan. Morgenochtend vroeg vlieg ik daarom verder naar Adelaide (halverwege Melbourne en Perth) en ga ik eens kijken wat daar te beleven is. Via een meisje in mijn kamer heb ik een goed hostel doorgekregen wat vooral veel rustiger is, dus heb ik daar nu 3 nachten bij geboekt. Het is momenteel erg rustig daar, dus het is geen probleem om wat extra nachten bij te boeken. Ik slaap op een girls dorm (5 personen op 1 kamer) wat me eerlijk gezegd een iets prettiger gevoel bezorgd. Niet dat ik extreem preuts ben en niet in een kamer wil liggen met jongens...maar jongens snurken en zijn over het algemeen wat lawaaieriger (no offense guys) en dus leek dit me een beter plan. Maar wie weet ga ik daar nogop terug komen haha.

Natuurlijk gaat het vertrek uit een stad weer niet zonder slag of stoot, want wederom vertrek ik zo achterlijk vroeg dat er nog geen bussen of trams rijden om naar het vliegveld te komen. Dus ga ik nu een nachtje vliegveld tegemoet, scheelt me wel 70 dollar en ik kan er maar 4 uurtjes minder door slapen. Nou 70 dollar is snel verdiend in 4 uur zeg ik...dus Melbourne Airport: here I come! Over een paar uurtjes stap ik op de tram (zwartrijden is hier de trend) om daarna op de skybus naar het vliegveld te stappen. Vervolgens ga ik me daar een beetje vermaken tot het moment dat ik kan inchecken en twee uur later zal ik voet zetten in Adelaide. Dan ben ik natuurlijk weer te vroeg om in te checken in het hostel, dus ga ik denk ik maar een beetje aan het strand chillen. Toch wel lichtelijk irritant dat het vervoer in zo'n miljoenenstad niet wat beter geregeld is en dat er geen shuttles zijn die naar het vliegveld rijden. Maar op deze manier kan het ook.

De laatste dagen in Melbourne heb ik lekker rustig aan gedaan. Zoals jullie al hebben kunnen lezen, ben ik cultureel opgevoed door Anneke en ben ik dan ook braaf naar verschillende musea geweest. Rembrand, Picasso, Cezanne...ik heb ze allemaal gezien. Foto's houden jullie nog even van me tegoed; op de computers in het hostel hebben ze namelijk geen USB-poorten dus kan ik geen foto's laden. Bovendien heb ik ook weer niet zo veel minuten over. Verder ben ik vandaag even naar het strand geweest. Helaas nog geen bikiniweer aangezien het nog steeds maar rond de 16 graden is hier, maar er een ijzig koude wind waait. Desalniettemin heb ik me prima vermaakt met een boekje, wat muziek en het kijken naar kitesurfing. Ook blijf ik op m'n hoede voor uit de bosjes springende slangen! Achteraf gezien was het trouwens maar goed dat ik niet kon zwemmen: er lag langs de kustlijn een polonaise van kwallen (lekker Kevin!!!) waarbij ik niet graag achteraan aan had willen sluiten. Jullie zien: ook hier laat ik de feestjes weer even aan me voorbij gaan.

In Adelaide zijn de weersvoorspellingen zo'n beetje hetzelfde, maar is er minder wind, waardoor het hopelijk iets warmer zal aanvoelen. Het hostel dat ik daar geboekt heb ligt vlakbij het strand dus het zou lekker zijn als het wat warmer wordt. Overigens blijf ik erg veel moeite houden met het alleen op reis zijn. Langzaam kom ik erachter dat het toch niet helemaal mijn ding is. Natuurlijk leer je veel mensen kennen, maar vaak gaat iedereen zijn eigen weg weer na een tijdje en zoals ik al eerder vertelde, komen de meeste backpackers alleen maar naar Australie om te feesten en te zuipen. Tuurlijk werken ze wel, maar dat is alleen maar om de nodige drankjes te bekostigen en niet om zo veel mogelijk dingen van het land te zien. Om eerlijk te zijn had ik het me allemaal iets anders voorgesteld. Ik ben zelf ook al tegen de nodige problemen aangelopen: zo heb je om te werken een TaxFileNumber nodig; iets dat je normaal gesproken bij je visum krijgt, maar wat ik om wat voor misterieuze reden dan ook niet gekregen heb. Goed, het aanvragen van dit nummer duurt dus ongeveer een maand en tot die tijd kan ik niet legaal werken. Op zich heel relaxed natuurlijk, maar ' Oz' is echt vreselijk duur! Misschien dat ik in een hostel kan schoonmaken en dan geen verblijfkosten hoef te betalen, maar dat moet ik nog even afwachten. Eerst maar even komende nacht op het vliegveld overleven!

Groetjes Melina

Reacties

Reacties

Laurens

Okay, misschien ook gewoon de juiste reisgenoot(e) tegen het lijf lopen? Klinkt verder relaxt..succes!

Talitha

Hey wijffie,

Je komt vast nog wel gezellige mensen tegen, kan haast niet anders.
En werken zal ook vast lukken met jouw charmes kom je al een heel end ;-)


XXX

Lucy van Hattem

Leuk om weer even de wel en wee's van een wereldreizigster te lezen en zeker op de manier waarop jij dat doet. Je zult vast binnenkort wel iemand ontmoeten, waarmee het klikt om verder te reizen. Van horen zeggen is dat vaak het geval. Ik hoop het maar voor je. Nou joh, geniet ervan!
Groeten,
Lucy

Kevin

Ook maar even een reactie hier plaatsen dan :).
Ik kan niet wachten om je weer te zien in ieder geval!
Gelukkig hebben we veel contact en zijn we dus toch nog een beetje bij elkaar, haha.

Succes vanavond op het vliegveld en ik bel je vanavond om je de nacht door te kletsen!
Dikke kus!

Harry

Ha meis! Je komt er snel achter dat het in dit landje aan de Noordzee allemaal wel heel goed geregeld is. Soms misschien een beetje te veel geregeld maar in veel opzichten is dat niet verkeerd. Kan me je gevoel van eenzaamheid wel voorstellen. Het is allemaal wat minder "romantisch" als je je had voorgesteld. Aan de andere kant: het zijn sowieso ervaringen die je verrijken. En wie weet gaat de zon in meerdere opzichten schijnen in Adelaide! En het is waarschijnlijk een schrale (of helemaal geen) troost maar aan deze kant van de oceaan leven (en reizen) velen in gedachten met je mee!
Hou je haaks meis!
X

myra

hey hallo
Leuk om je verhalen zo te kunnen volgen. wie weet kom je bij je volgende bestemming idd een leuk resigezelschap tegen ofzo... en je krijgt visite uiteindelijk ook toch..
succes en geniet ervan!
xx

Brenda

Hi meisie,

Je hebt gewoon wat opstartproblemen, dat komt vast allemaal wel goed :D Maaruuh, ik mis jou ook al een beetje hoor :( Was net gewend om je om de week te zien :)
Kan je niet met zo'n didgeridoo (oid..) langs de winkelstraat gaan staan? :P Zie het al helemaal voor me.
Zucht, heb last van uitstelgedrag. Moet nog 3 hoofdstukken lezen voor mn college van vanmiddag. Heb wel mn sollicitatiebrief af en mn CV ge-update, dus hopelijk vind ik snel een leuke stageplek!

Dikke kus!

Ps. Nu krijg ik trouwens helemaal geen mail meer als je een nieuw berichtje hebt geplaatst :'(

Ann

Hee..

Hoe bevalt het leven inmiddels in Adelaide?
De foto's die je hebt geplaatst zijn btw echt mooi.

Dikke KUS

margo

ach meissie,
Wat sneu dat je nog niet zo gewend bent maar ik weet zekers dat dat echt nog wel gaat gebeurwn!
Tenslotte is het allemaal niet niks en ga je je dat nu een beetje beseffen?
Nog 4maanden en 2en half week?, dan heb je gezelschap;)

Ik mis je best wel, je was een hele leuke collega en ik hoop je over twee jaar zekers weer trug te zien...hihihi

Hoop dat alles goed is gegaan op het vliegveld en ik hoop ook voor je dat je wat kan bijverdienen want het geld gaat erg snel op he?
Laat je niet in met vreemde snoes'hanen'' , en probeer wel te genieten meid!

kijk alweer uit naar je volgende verslag,

Dikke KUS xxxx

Mariza

Lieverd,

Hou vol hoor! Dit zijn nomale dingen waar je tegen aanloopt. Natuurlijk ben je eenzaam, maar als je jezelf een beetje de tijd gunt, raak je ook hieraan gewend.
Hier zitten en van 9 tot 5 naar kantoor of iets dergelijks is ook niet alles. De leuke mensen kom je echt wel tegen! Je trekt het zelf aan dus sta er voor open. In Adelaide zal het allemaal wat relaxter zijn als in zo'n miljoenen stad dus zul je ook sneller gewend raken aan de dagelijkse dingen en eerder mensen spreken. Ik hoorde dat je een geweldige excursie wil gaan maken! Doen.... en genieten! Heerlijk afleiding, mensen om je heen en je hoeft niet alles in je eentje te bedenken. Ik hoop voor je dat je snel lekker weer krijgt dan voel je jezelf ook prettiger en ga ervoor!!!!

Heel veel liefs en heel veel kussen!

Rianne

Hey Melien,

Ik probeer je reisverhalen allemaal te lezen, maar de sites zijn allemaal geblokkeerd op het werk:)
Dus hierbij een berichtje vanaf mijn huis.

Gelukkig krijg je over een paar maanden wat gezeldschap van je schatje;) Het is wel anders hoor, zo zonder jou aan het werk. We missen je allemaal wel hoor. Verder (helaas) geen nieuwe roddels haha. Maar als ik wat nieuwe sappige verhalen heb, ben jij de eerste die het hoort;)

Heel veel succes verder met het zoeken naar zwart-werk en probeer wel voldoende te rusten!

Veel liefs en een knuffel

Leonie

Oeufje, volhouden! Ik weet zeker dat het allemaal goed komt. Je moet even door het begin heen, maar ik heb alle vertrouwen in je! Je bent mij kanjer, goed? Ik mis je, maar zal mn best doen om je een keer op te zoeken, waar je dan ook bent (misschien kan je tijdens je wereldreis België aandoen, heb gehoord dat het daar heel mooi is, en dan is het ook wat makkelijker voor mij om je op te zoeken ;) )

Succes moppie, dikke kus!

Brenda

He meisie!

Heb tijdens mn feestje maar de zware taak opgenomen om jouw stuk mon-chou op te eten. Ik kan je vertellen, hij was heerlijk :P Ik gok dat ik er straks nog maar één moet nemen ;)

Dikke kus en ik wacht op je volgende avontuur!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!