Van ontbijt met geweren naar slapen met Amy Winehouse

Daar is dan weer een verhaaltje van mij! Deze keer nog verder van huis: Melbourne, Australia! Gisteren avond ben ik hier aangekomen na een vlucht van 7 uur, deze keer niet business class, maar wel met huilende kinderen naast me. Naar het vliegveld in Kuala Lumpur vanaf mijn hotel heb ik maar een taxi genomen en kunnen regelen dat ik vroeg ontbijt (lees 5 uur 's ochtends) kon krijgen. In het hotel waren inmiddels 1000 mannen gearriveerd die aan het trainen waren voor de nationale herdenkingsdag in Kuala Lumpur op 31 augustus ter herinnering aan de onafhankelijkheid. Ze waren van de politie, marine, luchtmacht en weet ik wat nog meer en droegen allemaal vrolijk een machinegeweer met zich mee. Dus daar sta je dan als meisje van 22 jaar in een lift tussen een handvol gewapende, zwetende mannen met grote machinegeweren die natuurlijk ook mee naar het ontbijt gingen. Aan de ene kant waarschijnlijk de veiligste plek in Kuala Lumpur, maar aan de andere kant voel je je toch wat ongemakelijk.

Goed, dat achter me gelaten te hebben, bevind ik me inmiddels in een hostel waar het naar mijn mening net een ietsiepietsie te gezellig is: muziek tot 4 uur in de nacht, en dan ook echt hard (keihard meeschreeuwen met Amy Winehouse schijnt hier een van de lokale bezigheden te zijn en dan het liefste zo vals mogelijk); overal mensen (in sommige bedden liggen zelfs twee mensen); met als gevolg dat er ook overal condooms liggen (nee niet in verpakking meer helaas); met als gevolg dat je eigenlijk niet echt rustig meer staat te douchen als je je bedenkt wat daar allemaal al niet gebeurd is. In eerste instantie zou ik in een kamer met 9 andere mensen slapen, maar toen ik aankwam kreeg ik te horen dat ik een upgrade zou krijgen, dus nu slaap ik in een kamer met twee jongens. Achteraf gezien alle redenen om daar blij om te wezen dus. Die ene jongen is grote Indische student en de andere een English bloke form Leeds. De eerste zit al 4 jaar in dit hostel

Surprised
en de andere nu 2 maanden. OMG, ik word na 1 nacht al helemaal gek hier! Maargoed, nog 5 nachtjes en dan ga ik hier vandaan, dus tot die tijd maak ik er maar het beste van. Ik dacht altijd dat het juist super leuk zou zijn om in een hostel te zitten omdat je dan veel contact maakt met mensen en dat het veel gezelliger is dan in je eentje op een hotelkamer zitten, maar dat valt dus erg tegen. Bovendien is het slag jongeren dat hier komt alleen maar uit op feesten en zuipen. Ik heb die tijd achter me gelaten en ben hier echt om dingen te zien en als ik dat dan tegen ze zeg (voornamelijk engelsen overigens die hier zitten), dan kijken ze me allemaal niet begrijpend aan en brengen vervolgens maar een toast op me uit. Jullie snappen het al....het gemiddelde IQ ligt hier niet hoger dan dat van een verstrooide garnaal. Van de week ga ik dus snel op zoek naar iets anders. Het beste zou het zijn om werk te vinden waarbij ik in de buurt kan wonen, misschien een kamer of op een boerderij. Volgens de engelsman was dat heel makkelijk te regelen, dus dat moet wel goedkomen!

Laat ik nog heel even teruggaan naar Kuala Lumpur waar ik de tweede dag naar een leuk park ben geweest en me (wederom) uren vermaakt heb met verdwalen. Gelukkig helpen de Maleisiers zelf daar graag een handje bij door je drie verschillende kanten op te sturen haha. Ik heb ook lekker gezwommen in het zwembad en een beetje gerelaxed. Al met al kijk ik best wel leuk terug op Kuala Lumpur, al is het een stad waar ik denk ik niet zo snel weer heen zou gaan. Vandaag echter weer iets heel anders, buiten het feit dat het zeker 20 graden scheelt tussen KL en Melbourne, is het hier gewoon weer erg westers. En dat betekent dan ook westerse prijzen! Grappig dat je na twee dagen al zo verwend kunt raken aan een zeer goedkope levensstijl. Ik moet hier dus erg oppassen niet te veel geld uit te geven en dat vooral besparen op eten; dat houdt dus in zelf koken in het hostel. Ja dames en heren, het leven van een wereldreiziger gaat niet over rozen haha!

Inmiddels heb ik al veel van Melbourne gezien samen met Keith en Pahbhu die, geloof het of niet, al die tijd dat ze hier al zijn nooit verder dan het einde van de straat en hun werk zijn geweest. Ongelooflijk hoe mensen zo kunnen verschillen. In plaats van dat de plaatselijke bevolking mij dus de stad laat zien, was het andersom. Wel heel erg gezellig, toch ga ik er morgen liever in mijn eentje op uit. Er is hier een groot kunstgedeelte (Anneke!) en daar ga ik proberen wat musea te bekijken. Kortom: ik vermaak me wel.

By the way, ik heb een Australische simkaart gekocht en zodra ik dat allemaal opgewaardeerd heb zal ik het nummer even geven aan diegenen die daar in geinteresseerd zijn. Op die manier kan ik wat goedkoper contact houden met het thuisfront :).

Nou dat was weer een redelijk uitgebreid verhaal(tje). Toch ben ik er maar een half uurtje mee bezig

Wink
, dus het moet aardig vol te houden zijn lijkt me. Bovendien is het een soort van dagboek en ook leuk voor mezelf om later terug te lezen natuurlijk. Ik ben benieuwd of de reacties ook zo aan blijven houden....

Tot het volgende reisverhaal! Groetjes en knuffels Melina!

Reacties

Reacties

Leonie

G'day!!
Holy dooley! Je bent al in Oz en meteen alweer een nieuw reisverhaal, wat leuk!! :D Ripper, you little!
Zo te lezen vermaak je je best daar, ondanks het niveau van je hostelgenoten ;-) (maar moet je ook weer meegemaakt hebben he). Ik hoop dat je snel wat anders vindt volgende week... hoe kan iemand serieus 4 jaar lang in zoiets wonen (of misschien is hij wel de grootverbruiker van de condooms die overal rondgestrooid liggen..) Ik yabber teveel; ga er lekker op uit en geniet! :D
Hooroo hooroo en dikke kus van mij!
(leuk he al die slang? krijg je met een Australische vriend :P)

Kevin

Dag schat!
Wat een leuk verhaaltje weer :). Ben erg blij je net weer een keer écht gesproken te hebben.

Ik hoop dat het qua slaapplekken allemaal wat beter wordt zometeen voor je. Niet echt een prettig idee dat je in een gangbang hostel zit, haha.

Je internet loopt in ieder geval niet vast als je weer een lap tekst aan het schrijven bent voor je reislog.
Je mailtje was namelijk niet leesbaar..

Mis je heel erg! Maar nog een paar daagjes (lees: 156 volgens reismee.nl)...

smak!

Brenda

Woei, gelukkig krijg ik alleen een mailtje bij alle reacties op dat ene verhaal, dus dat lijkt weer mee te vallen :D
Onze vakantie was super! We hebben super veel gezien en af en toe gerelaxed. Ik stuur je nog wel wat foto's als ze op mn pc staan. Al denk ik niet dat ze kunnen tipppen aan wat jij allemaal gezien hebt/ gaat zien... Overigens, waar blijven de foto's?!?!
Vanmorgen hadden we gelijk een leuke binnenkomer. Ik smeerde wat boter op mn broodje en vond t wel erg verdacht dat die zoo zacht was... We hadden toen we weggingen alle apparatuur uitgezet en nog tegen elkaar gezegd dat de koelkast niet uitmocht. Nou, das dus wel gebeurd... Nou had ik die nog uitgeruimd van tevoren dus viel het mee. Maar even later besefte ik me dat de vriezer dan ook ontdooid was. Jezus, wat een stank! De vis en beenham liepen praktisch de vriezer uit...
Goed, hier dus ook heel wat te beleven ;) Ik heb mn boeken besteld voor het komende studiejaar en ben verder druk met het opruimen van alle vakantiezooi. Volgende week nog mn b-day feestje, gelukkig was ik al gewend dat je apart kwam en zal ik dus niet raar opkijken dat je daar niet bent ;)
Succes nog in je 5* hostel :P Klinkt helemaal op en top Melina ;) Chears!

Dikke kus

Delano

Hey Melina, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, geniet van alle dingen die je mee maakt en die komen gaan, Zo te lezen ben je al aardig op dreef.. :)

Ik ben net begonnen aan mijn nieuwe studie en werd echt helemaal gek deze week, er komt zo veel op me af :S gelukkig zie ik inmiddels door de bomen het bos alweer en heb ik er heel veel zin in.
Zoals ik je al had verteld heb ik als het goed is vanaf 8 september een huisje, en kan ik dan lekker aan de slag met inrichten :D na wat inspiratie op gedaan te hebben bij kevin ga ik ook zeker met leuke details het huisje inrichten. Maar eh laat ik maar niet te veel vertellen want dan heb ik nog wat over voor de volgende keer;)

Groetjes en tot gauw :P

Ann

Hiiiii poepie!!!

Het lijkt wel alsof je nu al een halfjaar weg bent zeg!!
Maar het doet me in ieder geval deugd om te lezen dat ik je goed opgevoed heb, helemaal op eigen initiatief musea bezoeken enzo ;-)
Ondanks dat het eerste hostel zo te zien een beetje tegen valt klinkt het wel allemaal heel wereldreizigerachtig, jeeeeej!
Waar blijft dat australische nummer van je??
Doe de groeten aan de kangaroos en koalas daar.
En succes met het zoeken naar je eerste baan!!!

Kusjes en knuffels!!! Anneke

Harry

Ha meissie! Niet alleen een dagboek. Ik stel voor dat je het bundelt en laat uitgeven! Een plezier om je verhalen te lezen en ik hoop dan ook dat je dat ook volhoudt! Grappig om te merken dat het geheugen van een mens als een prachtige zeef werkt. Vraag dat maar aan alle mannen die vroeger in militaire dienst zaten. Als je er in zit is het een doffe ellende maar een paar jaar later viel het eigenlijk best mee en nog weer later was het de mooiste tijd van je leven haha! Kuala Lumpur is voor jou nu al een mooie herinnering! Zo zal het ook zijn met dit hostel. Die condooms waar je hink stap sprong (eigen interpretatie) overheen moet op weg naar de douche levert (nu al) een leuke anekdote op! En ach, garnalen zijn ongevaarlijk en dat is belangrijker dan dat je een goed gesprek met ze hebt. Je zit in ieder geval in een totaal andere wereld en dat wilde je graag en daar wordt je - hoe dan ook - rijker van! En ongetwijfeld kom je straks ook intelligentere diersoorten tegen! Kijk uit naar je volgende verhaal! Take care en hang on in there!! X

Leonie

Moppie, ben stiekem wel een beetje jaloers, al zou ik het je niet aan doen. 7 Maanden Mallorca was voor mij al een hele onderneming laat staan jouw avontuur! Ik blijf je verhalen braaf lezen, en reis lekker met je mee. Wie weet kom ik je wel opzoeken ;)

Dikke kus, en doe voorzichtig!

Paul

Hey Melina,

Das weer een leuk verhaal, je maakt zo al weer een hoop mee in de eerste paar dagen van je wereldreis. Keep it up!

Ben zelf net een uurtje gelden terug gekomen uit Addis, en zit nu m'n post te lezen. Die mooie Canyon waar ik je foto's van heb laten zien, daar ben ik nu weer geweest, en ik kan je zeggen, als je naar Addis en omstreken gaat, ga in september/oktober. Man wat was het nu mooi! Super groen, overal watervallen, bavianen en andere beesten die overal rondliepen en vlogen. Echt adembenemend mooi!

Groetjes,

Laurens

Goed verhaal! Gelijk al even intrek genomen in een party-hostel...die sucken! :)...

margo

hoi meissie,
klinkt allemaal helemaal te gek....maar ook een beetje 'eenzaam '?

Vind het zo super van je he, en hoop voor je dat je gauw wat anders vind joh dan die hostel!

Is niks zo te horen en met die rare gasten vind ik ook een beetje huiverig hoor!
Nou weet IK wel dat je aardig van je af kan bijten dus daar ben ik niet zo bang voor, maar meer voor die gasten....;)

Hoop dat je gauw werk vind meid en maak niet teveel op he?
hou je haaks en ik kijk reikhalsend uit naar je volgende verslag!

XX

marijke

Hey Melina,
Leuk om zo de week te beginnen op het werk!
Geniet van je verhaal, tot horens en wat een leuke
foto's!
Liefs Marijke

Marjo

Haai;

Geweldig leuk om al je belevenissen te lezen, ik blijf het een heel gedurfd vinden zo ver in je eentje.
Geniet lekker en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Liefs en doe voorzichtig; Marjo

Mariza

Hey Melina,
Heerlijk dat schrijven van jou!Het kan me niet lang genoeg zijn. Ach weet je die condooms etc. stoor je je misschien nu aan, maar als je straks bij een oud vrouwtje op een kamertje zit, denk je toch met glimlach weer aan deze ervaring terug.
Leuk dat je in ieder geval 2 "normale" mensen hebt onmoet waar je een beetje mee kan kletsen. Wat moet je daar een jaar zonder wat te zien? Ik zou zeggen blijf dan lekker thuis, maar zo zie je ieder heeft zijn eigen ideeën over reizen. Ik kijk uit naar je volgende verhaal, XX

Ivanka

Hey Melina!

Geweldig dat je avontuur eindelijk begonnen is, en je de eerste dagen alweer achter de rug hebt. Heerlijk om je verhalen te lezen en zal ook zeker af en toe een kort berichtje achter laten (als je al die berichten moet lezen is je internettijd alweer voorbij, ik ken het).

Geniet van elk moment. De tijd gaat sneller dan je denkt.... En ik kan het weten, want na het lezen van je verhalen krijg ik ook heimwee. Al ben ik natuurlijk bij lange na niet zolang weg geweest!

X Ivanka

Steven

Hoi Melina,

Erg leuk lijkt het.
Geniet ervan en suc6 met alles wat je nog doen zal.

gr,

Steven

Xander

Een sexhostel...pfff jij hebt ook alle mazzel van de wereld...hahahahahaha sorry kevin, moet even ;-)

Dikke X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!