Planning :)!

Na even wat gepuzzel en het erop naslaan van de bosatlas, hebben we toch maar even een planning opgezet. Zonder planning is het natuurlijk ook erg ondernemend, maar het is ergens ook wel erg handig, zeker als je van tevoren visa, hotels en vluchten moet regelen. Bovendien kun je wat gerichter informatie opzoeken en daarbij ook nog eens een duidelijker inzicht in geplande uitgaven krijgen....kortom....plannen is handig!

Al met al hebben we de volgende route een beetje uitgestippeld:

Ik vlieg via Kuala Lumpur naar Melbourne, Australie en reis dan 5 maanden in m'n eentje langs de westkust van Australie, richting Cairns. In Cairns pik ik Kevin op van het vliegveld en zullen we samen nog een maand de oostkust van Australie onveilig maken tot aan Sydney. Tot zover was het een bekend verhaal... Vanaf Sydney vliegen we naar Nieuw-Zeeland (waarschijnlijk Christenchurch) en doen we het zuidereiland om vervolgens verder te gaan op het noordereiland. Dan vliegen we vanaf Auckland naar Indonesie. Daar doen we Java, Sumatra en Borneo aan. Van daaruit vervolgen we onze trip naar Taiwan. Op al het technisch spul staat altijd: ''made in Taiwan'', nou ik wil wel eens zien waarom dat dan wel daar vandaan komt. Daarna gaan we door naar Japan en Zuid-Korea. Noord-Korea slaan we over en we gaan dan verder naar China. We reizen de oostkust af van Peking naar Shanghai naar Hong Kong. Ergens aan het einde van China zullen we Thailand ingaan. Het plan is hier (althans voor mij) om een paar dagen in een Boeddhistisch klooster te gaan zitten voor meditatieleer. Kevin gaat in die periode dat ik aan het afzien ben een goed boek lezen over het Boeddhisme

Wink
. Over zojuist genoemde route doen we ongeveer 6 tot 7 maanden en dan komt Anneke erbij. Zij wil heel graag Cambodja, Laos en Vietnam zien (en ook een stuk Thailand waarschijnlijk), dus daar gaan Kevin en ik pas heen als zij zich bij ons gevoegd heeft. We doen dan dus met z'n 3en het gebied Cambodja-Laos-Vietnam en van daaruit vliegen we verder naar Nepal/Tibet en India. In India zoeken we een plaats om te vliegen naar Afrika. We vliegen dan waarschijnlijk op Adis Abebba (als je dat zo schrijft haha) in Ethiope en dan zakken we langzaam af naar beneden richting Zuid-Afrika. Daartussen doen we nog landen als Kenia, Uganda en Zimbabwe (onder andere) aan. In Zuid-Afrika zal Kevin afscheid nemen en gaan Anneke enik verder in Afrika.

Nou op zich is deze planning wel aardig dachten we zo! Natuurlijk is het hier en daar aardig flexibel, want er is nog niets vastgelegd qua vluchten en dergelijke.

Verder heb ik nog een aantal dingetjes wat duidelijker uit kunnen zoeken. Ten eerste de zorgverzekering; als je een reisverzekering (uitgebreid) bij Elvia afsluit, en je bent langer dan 8 maanden in het buitenland dan kun je (ben je zelfs verplicht om dat te doen) je zorgverzekering opzeggen en alleen een reisverzekering met complete medische dekking aanhouden. Wat dus heel veel geld scheelt. Hiervoor moet je je uitschrijven bij de gemeente, wat in mijn geval allemaal geen probleem is om te doen. Een ander punt dat wel even de moeite waard is om uit te zoeken is de bank waar je een rekening bij hebt lopen. Pinnen in het buitenland is niet altijd kosteloos en vaak is het wel even de moeite waard om uit te zoeken bij welke bank je de minste kosten op je bord krijgt. Ik heb een betaalpakket bij de Postbank en betaal voor het pinnen geen transactiekosten.

Al met al weer een stapje dichterbij gekomen!!

Laughing

Groetjes Melina

Reacties

Reacties

john walrave

he melina, kyk even op www.kiwiexperience.com
ik heb deze bus door new zealand genomen,goedkoop, veel gezien, veel gelachen en de bus chaffeur, een jonge gozer, weet al de beste deals , bars en feesten....en in de tussen tyd kun je aan allerlei activiteiten mee doen( bungy jumping, snow boarding, in grotten onder de grond)rafting etc...1001 en 1 manier om adrenaline goed door de bloedsomloop te laten gieren!!!plus je kan van die bus af en op wanneer je maar wilt...

Paul

Hey Melina,

Leuk dat ik op de lijst sta. Ik zie dat je (mede) naar aanleiding van de foto's die ik je heb laten zien besloten hebt o.a. Ethiopie en Uganda te gaan bezoeken. Echt super!, ga er zelf komende maand ook weer heen. Ik ben nu zelf net 5 min geleden thuis gekomen uit Nigeria.... Pfffff, was weer een lange nacht, maar nu lekker weekend. En Addis Ababa/Abeba schrijf je zo ;) maar is voor de locals kortweg Addis.

Groetjes, Paul

Xander

He kanjer, nou dat ziet er profi uit zo'n website ;-)
Wat hoor ik nu neem je Kevin gewoon mee??? super, als je hem niet thuis kan laten neem je hem gewoon mee. Ik zal nog met joni mailen voor je fotoruimte.

Kevin

Ik vind het toch al heel wat dat je in ieder geval zo ver bent dat je open staat voor een globale planning ;).
Wie had dat gedacht haha!

En ik denk dat ik wel effe met je mee mediteer hoor. Waarschijnlijk kan ik tegen die tijd geweldig genieten van de rust... ;)
Grapje hoor :D.

Dikke kus!

Steven

Ha Melina,

Ziet er hartstikke leuk, spannend en zeer avontuurlijk uit.
Geniet ervan en wees voorzichtig...hahahaha.

gr,

Steven

myra

hey melina, goed hoor alles goed gepland... hihi
heb je nog tijd om volgende week ofzo een bosritje te doen?

kuzz myra

Talitha

Hey wijffie,

Net terug uit Costa Rica/ Panama, ziet er top uit hoor je site.
Zal hem in de gaten houden.

XXX

mama

hai Pina ziet er netjes uit zo,n site weet nu ook teminste een beetje waar je uitgaat hangen
lieverd heel veel susses en veel plezier op jou grote reis kus mama

Paul

Nou, daar zat je dan, met je rooie wangetjes en je handjes op schoot. Als een klein meisje die een groot avontuur gaat beleven. Ik vond het leuk je nog even uitgezwaaid te hebben, en ik hoop dat de speciale behandeling niet ophield nadat de deur van het vliegtuig gesloten was. Ik vind het nog steeds heel moedig dat je alleen aan zo'n groot avontuur begint.....Respect!!!!

Maargoed, hoop dat de crew van Malaysia Airlines je de eerste 12 uur van je wereldreis in ieder geval in de watten heeft gelegd, en dat je een lekker riante stoel hebt gekregen. Op het moment dat ik dit tik, heb je nog ongeveer een uurtje te gaan voor je in Kuala Lumpur aankomt, en met een beetje geluk redelijk uitgerust. Heel veel plezier de komende 2 dagen daar, en ik hoor graag hoe de vlucht verlopen is.

Ik ga nu even een paar uurtjes slapen, morgen weer vroeg op, en donderdag weer naar Addis. Ben benieuwd naar je eerste reisverhalen.

Groetjes Paul

miranda

hoj, ik ben via fokforum hier terecht gekomen en ik vind het helemaal te gek wat je doet/gaat doen!!
Bedankt trouwens voor de tip over de zorg/reisverzekering, ik zat er al over in dat ik daar heel veel geld voor opzij moet zetten, maar dat scheelt dus nogal wat.
Heel veel plezier, sterkte en succes bij de rest van je reis!

groetjes Miranda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!